Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

torsdag 26 maj 2011

Ingen Gatufest för Last Leaf i år


Jag snubblade in på Pipeline en kvart innan vi skulle spela....Hampus som skulle spela bas med oss kvällen till ära var på plats. Vår gitarrist Eric satt på min cajon och såg en aningen närrvös ut eftersom han skulle spela på cajun för första gången live. Ida och jag började vanka av och ann och undrade hur det skulle gå? Försökte att tagga mig mentalt! Hann knappt säga hej till bandet så skulle vi upp på scenen. En kort line-check och sen var vi igång.....vi körde låtarna Special, My lion och Run. Sen var det bara att hålla tummarna för vår alternativa lilla ihop plockade grupp! Tyvärr så räckte det inte ända fram till en Gatufest spelning, men konstigt nog så var vi glada ändå!? Och började genast planera inför inspelningen vi ska göra ikväll hemma hos Anton.
Grattis alla band som tog hem segern!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oavsett om ni "vann" eller inte var ni grym! Musik borde inte vara ngt man tävlar i utan det är till för att avnjutas och det gjorde jag utav er! Tack för en bra upplevelse LL, allihopa.

Anonym sa...

Och vi njöt av att få spela för er! Kul var det oavsett resultat.
Kul att du tyckte om det :)
~Ida LL

Skicka en kommentar