Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

torsdag 31 mars 2011

Kaffe rep och stora beslut.

Tjejerna som måste prioritera och inte kan få allt. Vi har velat på ett bra tag, vägt för och nackdelar mot varandra. Tillslut har vi kommit överränns om att vi måste satsa vår tid och kronor på inspelning. Vore ju sjukt bra om vi blev klar med en skiva detta år!!!! Vi har precis startat en studie-cirkel hos Sensus. Det var tänkt att de skulle stå för hyran av replokalen, men i slutändan och efter många om och men, så måste vi prioritera skivan. Hoppas att vi får hjälp med att hitta spelningar också. Behöver komma ut på vägarna och se oss omkring!:)
Nu ska jag gnola på;)


4 kommentarer:

Peter Fernaeus sa...

Låter som en bra ide tycker jag. Skivan måste ut! Säg bara till så hjälper jag er med marknadsföringen!

Men ni struntar i både ABF och Sensus nu och kör själv?

/P

Åke sa...

Yo Girls!!

Nya ljudkortet kom med posten idag!! Vad värre är är att jag inte får prova det än....Drar till UMEÅ Open i helgen, sedan pangStuds! Till fjälls nästa vecka...Men fatta att ni får äran att bli först genom nya dyrgripen när jag kommer hem, ska mixa låtarna en gång för alla nu, lovar!

Kram o lycka till! /Åkster

Ida sa...

Åkster: Först av alla. Det låter inte helt fel ;) Hade så skönt i fjällen, så hörs vi när du är tillbaka!
Kram
~ Ida & Hanna

Peter: Ja skivan är viktigast nu känns det som! Men jo, vi är med i sensus. Får förklara det hela närmare när vi hörs. Det är en sån lång historia.
I helgen ska jag, Ida, se om jag hinner titta på dina låtar lite :)
~Ida & Hanna

Peter Fernaeus sa...

Hej!

Behöver absolut inte förklara något för mig...Först till kvarn är det som gäller tycker jag. Och ni ska ju se till ert eget kreativa bästa.
Ida: Dra iväg ett mail vad du tycker om låtarna och vilken som du skulle kunna tänka dig att spela på, när du har tid förstås...

Fridens liljor

P

Skicka en kommentar