Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

söndag 24 oktober 2010

I repan och skrålade

Mycket fokus vart det på Anton i dag då vi körde genrep inför nästa helgs inspelningar. Konvertering från cajun till avskalat trumset :P
Vi körde hårt i 4 timmar! Men som vanligt så avbröt tant Hanna & Ida för kaffe och bulla mitt i repandet..
Soffan lockade och med den höga volym som det blir så måste man vila stackars öronen en stund.
Alla har ett väldigt tight schema till veckan så vi kommer inte hinna repa nått mer med grabsen. Jag och Hanna däremot kommer ses. För vi har skrivit så mycket ny text och stämmor att vi svamlade oss genom repet i dag he he..Men arret sitter som ett smäck.

Själv hade jag ett Haleluja moment i dag.
Jag skruvade upp stället till pianot så att jag kunde stå. Min kropp som väääldigt gärna vill röra sig i musiken fick utlopp och fingrarna njöt :) shit vad mycket roligare det vart att spela när man inte sitter fastlåst i pianopallen och bara kan röra överkroppen!
Så i stället för att se ut som ett svajande träd i vinden, som Hanna brukar säga, så kunde jag shaka loss med hela kroppen hehe, lovely!

Nu vill mina öron ha lugn o ro. Så nu blir det chill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar