Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

torsdag 14 oktober 2010

Lugn och ro

Efter en något hysterisk gårdag, börjar jag nu sakta att hinna ikapp mig.
Repet igår var över på en intensiv timme.
Vi han dra igenom våra 2 nyaste låtar A lovers poem och Patterns och det gick riktigt bra!
Eric kom på några förhöjande riff på gitarren och arren börjar att falla på plats.
Det är bara jag som är osäker på mina flöjt slingor, men snart kan jag nog välja ut de rätta tonerna!

Nu satsar vi på att spela in Don´t worry dear, A lovers poem och Patterns sista helgen i oktober!

Efter repet drog jag och Ida ner på stan för att kolla på Peter Fernaeus på Pipelines onsdagscafé.
Håller inte med om att han framställde sig själv som en underdog? Men jag håller med om att låtarna var grymma och att han har möjligheten att bli så framgångsrik han själv vill!
Gillar din sång Peter!

1 kommentar:

Peter Fernaeus sa...

Jag får tacka för de fina orden! Kul att ni kom! Och jag tycker vi kör på det vi pratade om på pipeline!!

Fridens liljor

Peter Fernaeus

Skicka en kommentar