Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

måndag 3 maj 2010

Hmm...press...text..?

Sitter och kollar in andra biografier...fast vi ska mer skriva en press text, med andra ord lite kortare text. Så att vi kan marknadsföra oss.
Jag började skriva på den nu. Men som vanligt när jag börjar, så blir det så djupt och obegripligt för andra...får jag för mig i min metaforiska defaulta hjärna.
Men det är alltid bra att börja så att man kan dissekera och bena ut hur texten ska ta form.
Ni vet:
-Vad vill vi säga till er där ute?
-Vilka är vi egentligen?
-Vad står vi för och vilket sound är Last Leaf?

....alla dessa frågors svar kommer nog att ändras lite med tiden vi utvecklas, men vilka band gör inte det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar