Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

lördag 29 maj 2010

This is my life, my friend.....

Helt galet att det är så stort, vilket musik monster!
Det är som ett glamoröst banalt barnkalas för vuxna!
Men ändå sitter jag här i mitt vardagsrum och bedömmer låtarna, likt miljoner andra.
Jag hörde att vårt bidrag åkte ut? Jag som trodde att hennes varma utstrålning skulle charma Europas folk?

Spontana kommentarer:
1 Azerbangian, klänning inspirerad av Avatar.
2 Spanien. Uppträder 2 gånger med enorm fördel! Dom ska tacka den tokiga killen som sprang upp på scenen första gången. Gillar dragspel, det spanska språket och cirkus. Men inte låtens åoåoå!
3 Norge. För pampig för mig!
4 Moldavien. Sluta jucka! Ha Ha
5 Cypen. kan ju sjunga grabben, men funkar nog inte i de här samhangen.
6 Bosnien och herzegovina. Snygg röd jacka. Men inte min kopp av te.
7 Belgien. I all enkelhet hittar han fina toner, men det räcker inte....
8 Serbien. "hur är det med med hörningen?" Däremot gillar jag balkan.
9 Vitryssland. Robert wells? To much!
10 Irland. hi hi jag med mina 160 cm skulle också behöva stå på en pall för att synas på scenen.
11 Grekland. "Ugg" Byt ut sångaren! Ny mobilen signal?
12 United Kingdom. It dosen´t sound good to me, för mycke falska toner.
13 Georgien. Söt Celindion wanna be! Men vem kan sjunga med i den refrengen?
14 Turkiet. Manga rockar loss, med bossa influenser.
15 Albanien. Var har jag hört den förut?
16 Island. En kvinna med volym! Vilken röst. Ny Pop/dance gudinna? Släkting med Björk?
17 Ukraina. Intressant röst! Men malplasserad låt.
18 Frankrike. Rump aerobics....
19 Romanien. Refreng som ALLA kommer att minnas.
20 Ryssland. Hmmm
21 Armenien. Angelina jolie? Svängig romantik!
22 Tyskland. "Satellit, satellit aoa som en satellit". Blivande radio denga.....
23 Portugal. Tekniskt duktig sångerska, men alldels för mycke av allt!
24 Israel. Ännu en ballad, jag läste hebreiska för ett par år sedan, nu upptäckte jag hur lite jag förstår.
25 Danmark. Snott delen: wanna know wanna know wanna know fån Armie of lovers?

Hi hi, jag har ingen favorit! Undra hur mycke pengar dom har dragit in!!!?
Vem som helst kan vinna!
Ha så kul där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar