Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

torsdag 23 december 2010

För många köttbollar i luften...

Dagen före jul spenderade jag i köket!
Medans jag lyssnade på Lila Down, rullade jag och stekte 100 köttbullar, som blev lite kantiga.
Gjorde en paj fylld med västerbotten ost, som blev på gränsen till bränd, fixade det genom att skrapa bort det svartbruna på kanterna;)
Lagade vegetariska rödbetsbiffar, blev helt okej lite väl mjuk konsistens i mitten bara....
Stekte rotgrönsaker i ugnen.....höll på att glömma bort dom.
Kokade brysselkål och gjorde en granatäpplesallad, som jag fick hjälp med i slutet för att hinna med.....
Kokostopparna jag hade köpt ingredienserna vitchoklad, cornflakes, lime och kokos såklart, glömde jag helt bort. Men efter den bastanta måltiden var det ingen som ville ha glass och kokostoppar, tur för mig:) Gästerna var nöjda och glada med Kaffe och en tysk version av baileys på maten! Summering av detta: Ska inte bli kock, men fasen va kul det är att laga mat!

ALLT kring jul tycks kretsa kring maten!!!!
Imorgon blir det klassiskt julbord!
På juldagen firar vi Skotsk jul och äter deras traditionella kalkon o.s.v.
Lär äta rester från de här dagarna fram till nästa år.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar