Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

onsdag 15 december 2010

My lion spelas in med trumsett

Eric bakom....eller framför trummorna beroende på hur man ser det? Anton kunde inte spela in trummor ikväll, men Eric räddade kvällen.
När prestationsångesten lagt sig, la han My lions trumkomp som på beställning!

En nöjd och glad Ida, helt sjukt att Eric kan förstå vår svamliga regi!? Vi tror oss veta hur vi vill att trummorna ska låta......och försöker att instruera Eric som aldrig spelat My lion på trummor förut. Men jäklar va bra det blir!
Så här sur var jag för att jag inte fick sjunga ;) Nej, det var kul ändå! Med en förkylning i halsen kunde jag fokusera på det instrumentala istället. Åke kan det där med att spela in han! My lion kommer att bli tjusigt värre i hans händer....
Nya bas gångar från Hampe lyfte låten ännu mer!
Kul att ha med min bror på ännu en printad låt.

Tack Åke för ännu en kväll i Paviljongen studio!


3 kommentarer:

Twomas sa...

Eric är en klippa på trummor. Så himmla taktfast. Han spelade för oss i somras och jag har jämfört spelningen med Quarter Voice med den riktiga inspelningen och det är ta mig tusan samma BPM. Klicken!

Ida sa...

Ja, Eric kan han :) Inte illa att ha 2 bra trummisar i bandet!

Anonym sa...

Nämen... en kommentar från Twomas! :D Va glaa ja bliir! :) Det där lever jag gott på länge! :D // Erico

Skicka en kommentar