Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 25 september 2009

0kr

Det känns ganska fantastiskt att vi kommit dit vi är nu...
Hela det här projektet började för ungefär 1,5 år sen, då Hanna och Ida vände sig till Hannes Lidén för att kolla på möjligheten att spela in några av sina låtar... Hannes slog en signal till mig för att kolla om jag hade några idéer på låtarna. Jag gick igång ganska bra på materialet, så jag föreslog att vi skulle satsa på att spela in ett fullängdsalbum på nollbudget. Kalla mig dum i huvudet!

Nästan intill allt har vi spelat in hemma hos mig. I en lägenhet... Grannarna har väl inte alltid gillat mig, men vi har kört på ändå :)

Nu har vi kommit så långt att första singeln snart släpps.
Vi har lyckats fått 2 hjältar, Åke Nilsson och Tobbe Lindberg, att göra var sin slutmix, så vi kan känna efter vilken som känns bäst... Tack! Tack! och åter Tack!

Nästa projekt blir kanske att spela in en video, med samma starka budget... Eller lyckas samla ihop pengar för att ha råd med en video?
Kanske ska lägga upp sponsringserbjudanden :)


Nu blir det rödvin, och sen Bob Hund live på Stadshuset...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar