Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

onsdag 9 september 2009

Svettigt värre!

I morse när jag, som vanligt, springer ner till bussen så hade jag på mig kläder för minusgrader skulle jag tro. Ni vet: stickad klänning, ullsockar, halsduk, jacka och så klart back-up med pulsvärmare och mössa i väskan?! Jag var ju inställd på höst, men nej. Just i dag blev det typ 20 grader varmt! Jag höll på att flyta bort på jobbet. Som upplagt för huvudvärk och värmeslag. Tur att jag inte hade nått inbokat att göra i kväll, för jag hade inte orkat. I morgon ska jag ivf träffa Hanna och repa in lite nya låtar och kanske, om micken vi har beställt har kommit, ge oss på att dokumentare våra nykomponerade låtar som vi har gjort under sommaren. Det ska bli kul och skönt att spela in dom innan vi glömmer hälften :P
... men jag är väldigt skeptisk till Hannas o mina kunskaper när det kommer till saker som heter ljudkort, mickingång, Cubase och annat teknikrelaterat i musiknördarnas djungel..

2 kommentarer:

Jerker Häggström sa...

Micken ligger på OK

Ida sa...

Kanon! :)
Jag kommer förbi efter jobbet och hämtar den om du är hemma då.

Skicka en kommentar