Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

söndag 13 september 2009

Dans o musik = Kärlek, svett och tårar :)

Lördagen i ett rus.
Jag var till Härnösand med Salsaklubben Siboney Baila som jag dansar för. Vi åkte dit för att dansa loss på gator och torg och göra reklam för en Festival vi ska ha i höst. När det roliga var över så var det bara att brassa hem med utmattade,sovande övriga medlemmar i baksätet. Jag åkte direkt till Hanna slängde mig i duschen, drack typ 1 L vatten.. hade glömt o dricka efter salsan och var liiite yr i knoppen :P
Sedan var det dags för Hannas musikkväll.

Jag o Hanna körde en låt som jag skrev till till mitt ex när vi var ifrån varandra och jag satt själv en vinterkväll och skrev ner mina kärlek i musik. Det vart en vacker låt som ligger mig varmt om hjärtat, My Lion. Det var kul att få dela den med andra :) ...det vart en skön kväll med mycket härlig musik. Kul att träffa lite av Hannas klasskompisar också :)

Hanna o Jennys gigg kommer bli riktigt bra!! Det var kul att få se hela akten eftersom jag bara hade hört nån låt här o där sen tidigare. I dag är jag bakis o seg...skulle lätt kunna somna på stört! Så nu är det bara att vila, sedan är det bara 1 vecka kvar innan jag åker till Västerås o pluggar en månad. Mina sista 4 veckor på floristutbildningen gahhh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar