Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

söndag 24 januari 2010

High School Musical



Idag jobbar jag på tonhallen med biljettköp inför High School Musical. Är bara hemma och käkar lite lunch.
Det var fullsatt med små söta fnittriga tjejer. Fick genast flashbacks till när man själv var i 12 års åldern och såg Grease på film....
Kan tänka mig att det är ungefär samma typ av musikal, fast denna gång är det Kevin Borg i stället för John Travolta :)
..om jag tänker efter så såg jag faktiskt Grease Musical i Stockholm för ganska många år sedan. Jag älskade musikaler när jag var tonåring. Det var en sån häftig och mäktig känsla att se "dom stora stjärnorna" suga in en i sagornas värld med virvlande dans och musik. Funderade alltid på hur dom orkade sjunga och dansa samtidigt? :)

Fantastiskt hur viktigt det är att ha musik och rytm i ens liv...skulle vara rätt livlöst utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar