Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

söndag 6 juni 2010

Musik estetik

Den här bilden beskriver min närhet till sång. Var jag än är och vad jag än gör har jag med mig mitt instrument. Ibland är jag ostämd och strängar behöver bytas ut, men för det mesta behöver jag bara luften för att få stämbanden att vibrera. De mörka tonerna kittlar mig i magen av vällust och de ljusa tonerna ger mig en känsla av att kunna gå utan fötter.
En av mina största rädslor är att förlora min röst.
Den är en stor del av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar