Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

söndag 30 januari 2011

Kretivt rus sen linslus!

Jag kom hem. Fyllde min hungrande mage tills den var nöjd och glad igen.
Det går inte att skapa på tom mage förstår ni. Då kommer väldigt mörka och dramatiska toner ut och det var inte vad jag hade tänkt mig i kväll.
Så fulladdad satte jag mig vid pianot och grävde fram en snutt poesi som jag skrev för någon månad sedan. Tänkte att jag skulle prova den på den nykomponerade låt jag skrev i förrgår.
Gick bättre än jag trodde faktiskt, men det fint nedskrivna papperet ser nu mera ut som ett kaos av ord och om skrivningar hehe...ja texten ska ju passa in rytmiskt i melodin. Det vill säga att det inte är så smart att skriva text sen melodi. Vi får se vad Hanna tycker...då det var mer ord än melodi bitvis...
Väl utpumpad på prosa orkar jag inte mer än luta mig tillbaka i soffan och läsa det nervkittlande slutet på min bok. Nog Last Leafat för i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar