Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

måndag 8 mars 2010

Creative minds at heart


Kommer skapandet ur kaos?

Är definitionen kaos ett mångfald av olika känslor som har "svämmat över"... kan vi endast skapa konst som musik eller t. ex. dans genom total förvirring.
Då vi inte kan se klart utan endast kan känna och leva i nuet, då hjärtat får tala med hjärnan som verktyg?

Jag har haft en hel del motgångar på sista tiden och på en och samma dag kommer så många positiva saker att mitt hjärta fått en chock! Jag känner lättnad, förundran, glädje, förvirring... ja det är rätt så överväldigande och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Ska jag gråta av lättnad över att det värsta är över eller ska jag skratta och le för att mitt liv börjar ta en ny form?

Måste nog antingen ut och springa, göra en låt eller kanske dansa mig utmattad!

Länge leve kreativitet, hjärta och smärta!!! För fy fan vad tråkigt livet skulle vara annars :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar