Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

onsdag 10 mars 2010

Varför placeras vi alla i fack?

Jag och Hanna är i början på våran "musikaliska resa" med Last Leaf.
Vi har ännu inte hunnit fastnat i något fack.
Vi håller fortfarande på att skapa vårat sound. Jag märker ändå att vi kommit en bit på vägen nu, fast vi inte riktigt är stöpt i en form än. Jag hoppas att vi aldrig blir det heller. Att vi fortsätter att förnya och utveckla vårat sound. Det vore ju rätt så trist om vi skulle hamna i det skedet att alla låtar låter som varandra. Missförstå mig inte. Det r viktigt att det finns en röd tråd genom alla låtar så att vi får ett Last Leaf sound. Bara det inte blir så att man inte kan skilja en låten från den andra.

Jag hoppas vi förblir fack-lös och intressanta! ;P.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar