Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 12 mars 2010

Grattis Lisa!

Läste att Lisa Nilsson firar 20 år som artist i vår!
Hon är en av många av mina "sång" förebilder.
När jag var 12 år tyckte jag om att sjunga till Lisa Nilssons plattan. När jag sjöng "Himlen runt hörnet" filmade pappa mig och min kompis Annika som gestaltade en ängel. Jag var kladdigt sminkad och kastade blommor mot kameran. Undra var den kasetten ligger och dammar nånstans? :) Jag kan fortfarande lyssna på Lisa Nilsson men då på hennes senaste album. Hon har en sammets röst som heter duga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var tider det :)
/ Syrran

Skicka en kommentar