Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 27 augusti 2010

Första tanken är oftast den bästa!!

Omslaget till Shiver har tagit många turer.
Jag och Ida har under skapandet lagt fokus på att omslaget ska vara inspirerad av musikvideon som ska släppas samtidigt som singeln. Och Ida har även lagt många röster för att ha med våra ansikten. Jag har mest trott på idén att bilden ska gå hand i hand med videon.
Jerker gjorde en fantastisk bild där han lekt med låt texten och med våra ansikten.
Jag kände lättnad och köpte idén, eftersom jag själv inte lyckades få till ett omslag vad jag än gjorde!!!

Dedlinen för omslaget kryper sig allt närmare inpå och ju närmare vi kommer desto mer ifrågasättande blir jag. Vill gärna klubba Jerkers förslag till omslag, men har halkat tillbaka till min grundtanke. Jag tror att hans bild kanske skulle passa bättre som omslag till låten:
This is the beginning of the end. Kanske?

Bilden ovan, är en del av ett "sista minuten" förslag till ett omslag, har en känsla av att Ida och Jerker inte kommer att gilla det.
Vi är 3 om detta beslut och hoppas att vi kan komma överens?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar