Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

måndag 16 november 2009

En helt ny värld!

Med Jordgloben, orientaliska tyger och kläder, choklad, vindruvor, glödlampan under armen åkte jag till skolan idag. För att lotsa mina klasskamrater genom världen. Jag var Jasmin och min kompanjon Sofia var Alladin. Vi hade klätt ut oss och med den arabiska brytningen gick vi i hamn! Vi började i "mellanosten", Där jammade vi på en arabisk låt.....som fick innehålla alla arabiska ord vi kunde komma på, typ falafel, homus, habibi......ända tills det var dags att åka vidare.....men hur ska vi kunna resa?
Joo med hjälp av (H)anden i lampan! (Genom glödlampan pratade vi med anden som i en telefon). Och efter att vi räknat till 3 var vi i Ryssland! I varje land vi åkte till sjöng vi en sång. O.s.v.....flummigt men kul! Skulle passa perfekt på en barngrupp!
Nu ska jag laga mat! Jag är glad men energin är slut.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar