Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 13 november 2009

Vassi

På väg upp till Södra berget, där jag skulle låta mig inspireras av Musikverkstan.
Såg jag en Sibirian Husky ute i skogen bland granarna.
Den såg precis ut som Johans hund Vassi!
Jag och mina klasskompisar stirrade ut genom fönstrena på bussen.......
Nu kunde vi se att bakom hunden gick en tjej som påminde om Ida!
När vi tutade som tok, vinkade tjejen glatt.......det måste ha varit Ida!?
Slog en pling till henne, som garvade och hade räknat ut att det var jag p.g.a bussen.:)

För 2 år sedan, när jag jobbade kvällspass i en teaterföreställning, hade jag också tid att vara hundvakt till Vassi om dagarna.
Tro mig, min mortion var betydligt bättre DÅ än NU!
Om ni inte har åkt i släde dragna av dessa fantastiska hundar, så gör det!
Ida och jag testade det när vi var uppe i Jokkmokk!
Det var fantastiskt.
Nog om det!:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar