Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

tisdag 24 november 2009

It's all Jaaaaaaz!


När jag vaknat och tittade ut genom fönstret var det alldeles vitt. Tyvärr inte av snö utan jag befann mig mitt i molnbanken. Hur ska man veta när det är dag eller natt när det är lika mörkt hela tiden? Kroppen vill bara kura i hop sig under täcket och sova...

När jag väl tog tag i dagen så satt jag vid pianot och komponerade. Vi ska träffas hos Jerker och spela in ett pianosolo till Shiver i morgon. Nu har jag spikat 36 sekunder på pricken. Jag lyssnade på låten samtidigt som jag spelade solot... det jobbiga är att mitt el piano är stämt ett halvt tonsteg fel. Det skär sig så att jag fick ilningar längst med ryggraden varje gång jag skulle spela :/
Men det känns så skönt att det är klart. Nu behöver jag bara repa in det i morgon så att det sitter som ett smäck :D .... och hoppas att Hanna och Jerker blir lika nöjd som jag. Ska nog allvarligt börja lyssna på jazz, så jag inte behöver famla i mörkret och gå på känn hela tiden.
Tänk om jag är helt ute o cyklar!? .... näe, det ska nog gå bra :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar