Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 2 oktober 2009

Ho ho this is the night train!


Härlig känsla att lyssna på Night train nu när den är färdig mixad!

Jag har lyssnat på den i hörlurar i flera gånger nu, den har ekat ur stereohögtalarna i köket några gånger också, men det var skönast att lyssna på den i bilen. Låten passar till rörelse……

Åke och Tobbe har enligt mina öron gjort en fantastisk slut mix, ljudet är balanserat och fylligare i sin helhet! Oao, vilka killar!

Jag blir rörd av att se hur folk ställer upp! Jerkers vän konstnären Anna Sjögren gjorde ett fantastiskt omslag igår kväll. Jag vet inte hur det gick till? Har inte pratat med Jerker om såna detaljer än. Jag har försökt att ge Night train ett omslag själv, men har inte blivit nöjd med resultaten, så det var jäkligt skönt att någon tog över! Tack! Tack! Tack!
Nu är det bara pressbilderna kvar!

Just nu håller jag på att skriva om Night trains bakgrund. Den har en lång historia och som ni märker så har jag svårt för att fatta mig kort. En super sammanfattning på texten går ungefär så här: Grunden i låten gjordes för flera år sedan, men då i helt annan tappning och arrangemang. Piano slingan som inleder låten klinkade jag fram på mina föräldrars piano när jag var 18-19 år. Och texten växte fram ur tankar jag hade då! Men idag känns den aktuell för mig igen. Ida och Jerker klev också på tåget och nu rullar det!
Töntigt jag vet! Men jag kan inte rå för det…..Ho ho this is the night train!

1 kommentar:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Skicka en kommentar