Om Last Leaf

Bloggen om bandet Last Leaf, Hanna Sjögren (sång & flöjt) och Ida Viklund (piano & sång).
Just nu spelas ett debutalbum in tillsammans med producent Jerker Häggström.


Lyssna på NIGHT TRAIN


Listen to Night Train @ SpotifyBuy Night Train @ iTunesBuy Night Train @ amazon.com

fredag 9 oktober 2009

Spela flöjt och sjunga samtidigt?

Efter en innehållsrik låååång vecka är jag nu barnvakt till syrrans barn; två stycken 1 åringar och en 3 åring, hela helgen.....
Barnen sover nu och det borde jag också göra....

Lyssnat på Night train i bilen idag tillsammans med klasskompisar. En av dem skrattade bara och undrade hur tusan jag klarade av att spela flöjt och sjunga samtidigt? (Jag fixar det, men det låter galet!)
"Inga problem" skämtade jag tillbaka....men har ingen aning om hur vi ska lösa det när vi spelar live? Kanske nån flöjtist därute känner sig manad?
Annars får vi köra playback:)

Nu ska jag sluta tänka och glo på "Heroes".
Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tål att fundera på!
Vilket jobb du har tagit på dig i helgen, hoppas det blir mysigt också med småttingarna!
Tack för låten, snygg och jättebra såklart.
Puss o kram på er /Pernilla

Anonym sa...

Näsflöjt, så klart!

Skicka en kommentar